3 tips om de naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten
De noodzaak van online marketing wordt vaak besproken door ondernemers. Veel ondernemers vragen zich dan ook af hoe ze hun bedrijf op de kaart kunnen zetten. Ervoor kunnen zorgen dat ze beter gevonden worden door de doelgroep. Marketeers van GMU.online beschikken over verschillende manieren waarop ze bedrijven beter vindbaar kunnen maken op het internet. Sommige dingen kun je zelf doen, andere dingen kan je beter uitbesteden. Benieuwd hoe jij jouw bedrijf echt op de kaart kunt zetten? En zoek je al tijden naar dé manier om de naamsbekendheid te vergroten? Wij geven 3 tips!
1. Besteed online marketing uit
Allereerst is het belangrijk om een goed bedrijf te zoeken die de marketing voor jou kan verzorgen. Veel ondernemers geloven dat ze online marketing wel zelf kunnen aanpakken, maar vergis je niet in hoe complex dit is. Als je een effectieve campagne op wilt zetten, ben je hier al gauw fulltime mee bezig. Dit betekent dan ook vaak dat je óf een extra medewerker in moet schakelen óf zelf in de avonduren en het weekend in de slag kan. Een extra medewerker kost doorgaans meer dan een zoekmachine specialist inschakelen en het is voor jezelf ook heel belangrijk om voldoende vrije tijd te hebben. Ga dan ook niet aan de slag met het onmogelijke, maar zorg ervoor dat je het grootste werk in handen legt van de specialisten.
2. Maak gebruik van social media
Social media speelt tegenwoordig een belangrijke rol in ons dagelijkse leven. Bedenk maar eens hoe vaak je zelf op social media zit. Hoogstwaarschijnlijk maak je persoonlijk ook gebruik van Instagram, Facebook of Twitter. Wil je een grote doelgroep bereiken, dan is investeren in social media marketing dan ook zeker geen slecht idee. Driekwart van de mensen wereldwijd beschikt over een social media account. Hierdoor is het heel gemakkelijk om binnen korte tijd veel mensen te bereiken.
Social media maakt het tevens mogelijk om nauwer in contact te staan met de doelgroep. Door ervaringen te delen, kijkjes achter de schermen te geven en te reageren op reacties kan je een veel persoonlijkere band opbouwen. Daarnaast kan het ook helpen om je bedrijf te verbeteren. Stel vragen, reageer op opbouwende kritiek en zorg er zo voor dat je bedrijf steeds effectiever gaat werken. Het directe contact met de klant is hierbij heel belangrijk en het gebruik van social media kan hier zeker bij helpen.
3. Hogere positie in Google
Een hogere positie in Google is van levensbelang voor het bestaan van jouw bedrijf. Het is je vast wel eens opgevallen dat wanneer je bijvoorbeeld op zoek gaat naar een restaurant bij jou in de buurt, je bijna nooit verder scrolt dan de eerste pagina. Meestal maak je een keuze uit de eerste hits. En dit geldt eigenlijk voor vrijwel alles en iedereen. Het is daarom belangrijk dat jouw website niet op de tweede, derde, vierde of nog latere pagina verschijnt, maar dat je direct zichtbaar en vindbaar bent voor de klant. Een hogere positie in zoekmachines kan je op verschillende manieren krijgen. Bijvoorbeeld door het gebruik van google ads, het gebruik van SEO-teksten, het maken van een Google geoptimaliseerde website, enzovoorts. Schakel professionals in om jou hierbij te helpen en bereik zo een optimaal resultaat.